Captain Haring Kinderactie: Zo maak je het leuk én succesvol in je winkel!

De kinderactie is bedoeld als een creatieve aanzet om als visspecialist zelf verder in te vullen; afgestemd op je klantenkring en je eigen ideeën.

Een paar inspirerende voorbeelden uit de praktijk:

Wat is het idee van de actie?
Kinderen worden uitgedaagd om iets leuks te doen met de Hollandse Nieuwe – op een manier die zichtbaar en verbindend is.

Denk aan:

Een fotoactie: Kinderen (eventueel samen met hun ouders) maken een leuke of grappige foto met een Hollandse Nieuwe en/of Captain Haring.

Een kleurplaatwedstrijd: Laat kinderen de Captain Haring kleurplaat inkleuren en lever ze in bij jouw winkel.

Download de kleurplaat. 

Voorbeeldbericht: Captain Haring roept alle jonge avonturiers!
Help Captain Haring op zee en... Teken of knutsel je eigen vis in het net! Gebruik kleur, fantasie en laat zien wat jij zou vangen!

📸 Klaar? Lever je kleurplaat in bij de visspecialist of stuur een foto via [e-mailadres winkel]. De mooiste creatie wint een leuke prijs! 

Wat kun je als prijs geven?
Dit kun je het zo groots of kleins maken als je zelf wilt. Bijvoorbeeld:

  • Een cadeaubon van de plaatselijke speelgoedwinkel
  • Een bioscoopkaartje voor het hele gezin
  • Een feestelijk vispakket voor het hele gezin
  • Een Captain Haring goodiebag met lekkers en een verrassing
  • Of gewoon: een leuke attentie en eervolle vermelding op jullie socials en in de winkel

Hoe kunnen klanten meedoen?
Laat de kleurplaat inleveren bij jouw winkel. Bepaal en communiceer een einddatum. Of laat de foto insturen via e-mail of via een DM op jullie Instagram/Facebook.

Vraag ouders om de inzending te posten op hun eigen socials met de hashtag #CaptainHaringVNV en jouw winkel te taggen!

Advies voor looptijd
Laat de actie lopen van 17 juni  tot eind juli, zodat het mooi aansluit bij de introductie van de Hollandse Nieuwe. Eventueel kun je het verlengen tot in de zomervakantie.

 

 

Download de kanskaart, achterwand en poster.

afbeelding kanskaart.png afbeelding poster.png poster2 afbeelding.png

 

Inspiratie uit de praktijk: Ruud van Diermen (Ru-Vis)

Ruud vraagt zijn klanten om hun kinderen op de foto te zetten met een haring, en deze via social media te delen of naar zijn e-mailadres te sturen. De foto’s worden getoond op het scherm in zijn winkel. Zijn team kiest de leukste inzending uit en beloont die met een prijs. Simpel, zichtbaar én verbindend!

Fotohoekje

Maak een fotohoekje in je zaak met wat attributen. Download de tekening en plaats je eigen logo en adres op de kleurplaat en de kanskaarten. Koop bij de lokale feestwinkel een kapiteinspet en/of matrozen pet en kleed je hokje aan met visnetten en een haring tonnetje.

fotohoekje vnv.png

 

Bestel het complete pakket 

Wil je een compleet pakket bestellen dat bestaat uit een roll up banner, een A2-poster, 200 kanskaarten en 200 kleurplaten? Dat kan! Het pakket kost 150 euro. Leden van SVV krijgen 25% korting. (Dit wordt achteraf gecrediteerd). 

Klik hier en vermeld ’Captain Haring-4Kids actiepakket’.