We hebben een primeur!
Op dinsdag 18 juni organiseert het Nederlands Visbureau, in opdracht van de Nederlandse Haringgroothandelsvereniging, de viering van de komst van de Hollandse Nieuwe, vangst 2024. Op deze datum vindt de veiling van het eerste vaatje haring plaats in Scheveningen. Een jaarlijks terugkerende traditie waarbij het eerste vaatje Hollandse Nieuwe symbool staat voor de start van het haringseizoen en de opbrengst traditioneel wordt geschonken aan een goed doel. De volgende dag, op woensdag 19 juni, is de Hollandse Nieuwe weer overal te koop.
Door het vaststellen van een eerste verkoopdag heeft de Hollandse Nieuwe als enig Nederlands levensmiddel een ‘Primeur’-status. Een status waar waarde aan gehecht moet worden omdat het ons gezamenlijk belang, het genereren van zoveel mogelijk publiciteit, vergoot. De traditie van de introductie van de 'Hollandse Nieuwe' op de markt is te vergelijken met de jaarlijkse introductie van de Beaujolais primeur in Frankrijk.
Weinig producten maken zoveel los in het land als Hollandse Nieuwe
Zodra de nieuwe haring weer overal verkrijgbaar is, wordt de komst van de nieuwe vangst op tal van plaatsen gevierd met haringparty’s en andere evenementen, zoals Vlaggetjesdag dat altijd wordt gevierd op de eerste zaterdag, volgend op de officiële start van het seizoen. Dit jaar op zaterdag 22 juni. Wanneer een eerste verkoopdag van de kalender verdwijnt, verdwijnt niet alleen de publiciteit rondom het product, maar ook voor deze haring gerelateerde evenementen. Een gemiste kans voor alle detaillisten die welvaren bij deze media-aandacht!
Bestel jouw haring-promotiemateriaal
Om de start van het haringseizoen ook op de winkelvloer of bij de kraam te promoten, biedt de webshop van het Visbureau een grote collectie haring-promotiematerialen zoals vlaggenlijnen, posters, spandoeken en meer… Bestel ze op tijd via webshop-visbureau.nl om teleurstelling te voorkomen.
Een magazine vol haring en veel meer!
Op 1 juni verschijnt de zomereditie van het culinair magazine Visculinair waarin natuurlijk haring een prominente plek heeft. Verder vindt je in dit exemplaar interessante verhalen van sectorgenoten en worden jouw klanten ook geïnspireerd met o.a. de Vis van de maanden Juli (schol) en Augustus (poon) aan de slag te gaan.
Voor jou als visspecialist snijdt het mes aan twee kanten. Steeds vaker kloppen consumenten bij ons aan met de vraag waar de Visculinair in de buurt te verkrijgen is. Enkel jij als visdetaillist kunt deze aan jouw trouwe klanten aanbieden als ze bij jou langskomen voor een visje. Zo inspireer jij hen met heerlijke visrecepten die zij kunnen bereiden met de vis uit jouw winkelwinkel.
Heb jij nog geen abonnement op het magazine Visculinair, bestel ‘m dan via de webshop van het Visbureau of pak jouw voordeel en neem een abonnement!